woensdag 4 april 2012

Themabijeenkomst 4: Opstellen en werken met handelingsplan

Aan welke leerling(en) denk je als je de kaart van de themabijeenkomst doorleest?
Aan twee leerlingen die bij mij in klas een individueel handelingsplan hebben. Ook aan de opdracht die wij hebben gekregen om voor het vakgebied rekenen en een ander vakgebied een individueel handelingsplan op te stellen.

Voor het vakgebied rekenen ben ik al bezig om het diagnostische gesprek op te zetten en daarvoor een kleine leerlijn te nemen.

Daarnaast moet ik denken aan twee kinderen in de klas die 2x per week instructie buiten de klas krijgen, omdat zij een eigen leerlijn volgen.

Ik verwacht dat we tijdens deze bijeenkomst aan de slag gaan met het opstellen van een individueel handelingsplan door te werken aan de hand van casussen.

Is deze verwachting uitgekomen? Waarom wel of waarom niet?
Mijn verwachtingen zijn uitgekomen, tijdens het college kan ik veel informatie koppelen aan leerlingen uit mijn stageklas.

Daarnaast zijn wij ook met een casus aan de slag gegaan en stellen wij een handelingsplan op. Dit vind ik een fijne voorbereiding op de toepassingskaart waarmee wij aan de slag moeten.

Tijdens het college heb ik gewerkt aan casus Johan, zoals hieronder staat beschreven:


Wat ben je van plan met je aangeboden kennis/inzichten te gaan doen in je stagepraktijk?
De aangeboden kennis en de inzichten die ik deze bijeenkomst heb gedaan, kan ik toepassen tijdens het uitwerken van de toepassingskaart (7).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten