donderdag 8 maart 2012

3. Inventarisatie groeps- en handelingsplannen

Analyseer de groeps- en handelingsplannen. Welke belangrijkste verschillen merk je op tussen het groepsplan en het individueel handelingsplan?

De opzet van beide formaten zijn gelijk. De plannen worden onderverdeeld in namen, doelen, aanpak, organisatie, materiaal en evaluatie. Ook zijn in beide plannen de algemene onderwijsbehoeften en de kenmerken opgenomen.

In het individuele handelingsplan worden al deze bovenstaande punten beschrijven voor het individuele kind. Er kan voor kenmerken gekozen worden uit: deze leerling zakt weg in E, leerling bestendigt of verbetert resultaten op MGT niet of leerling met rugzak. De keuze in algemene onderwijsbehoeften bestaat uit: eigen leerlijn, door middel van weglating of door middel van aanbod lagere leerjaar.

In de groepsplannen zijn de algemene onderwijsbehoeften en kenmerken vastgesteld per basis- of subgroep. Hierin staan deze behoeften en kenmerken vast voor een hele groep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten